6.1.12

kerana Tuhan untuk manusia.*pinjam motto UTM.

bismillahirrahmanirrahim:-)
tajuk pinjam dari motto UTM.haha.taktau pasepa aku pilih motto ni


harini aku belajar lagi benda baru.belajar dan terus belajar.hakikatnya hidup bukan semudah kita minum ayaq atau makan nasik.waaaa*sound effect mcm nak teqeyak,haha! 


harini 6 januari 2012
aku patut patut patut dah list down seriously benda yang aku patut dapat untuk tahun ni.InsyaAllah.emm.tahun ni should be antara tahun terbaik dalam hidup sebab akan grad, intern dan jugak cari kerja.tahun ni lah sebahagian dari tahun menentukan arah tuju hidup dan masa depan negara.oh tidak.masa depan diri sendiri.masa depan negara pun insyaallah.kalau ada pilihan raya.boleh p pangkah.kahkah.




bila dah serabut otak edit benda berulang kali, masa tu lah setan yang direjam mula menerjah fikiran untuk beralih arah. nak tukaq arah tuju, haluan hidup, semua ada.sabaq lah hati.ni cuma sebahagian ujian.setiap orang ada ujian dalam hidup.macam tu jugak untuk hg.believe that Allah menguji untuk menguatkan kamu, mematangkan kamu, dan bagi kamu belajar lebih banyak lagi.semua adalah yang terbaik untuk kamu.kalau kamu tak di uji sekarang, bila lagi .bila lagi kamu akan tabah ,belajar dan bersaing. hidup dirancang oleh kita tapi ditentukan oleh Allah.kita fikir,kita pilih,kita buat.Allah bantu.




semoga tahun ini (kalendar islam dan kalendar kuda) aku menjadi orang yang lebih sabar, tabah dan berjaya. kita semua nak yang positifff dalam diri.kalau kita positif dengan Allah dan ujian Allah, the result should be positive too.


things i should considered this year:
at the age of 23(tuaaa),
-i should be a good +better+ better+ better servant,muslimah,daughter,sister,friend
-habiskan tesis yang berkualiti, menggunakan ilmu yang ada  untuk kebaikan orang lain dan negara. bak kata UPM, berilmu berbakti:)
-bertanggungjawab di tempat intern
-meraikan mak ayah dan keluarga pd hari konvo
-seek for a job@continue study, berkhidmat untuk syamsyais (harus)
-menamatkan zaman bujang.kahkah! tidak bolehhh.


sesungguhnya aku mampu menaip,berangan-angan,pada Dia aku memohon.
mengharapkan yang terbaik dan lebih baik untuk tahun ini.
insyaAllah.

No comments:

Post a Comment